:::: MENU ::::
  • Suitable for all screen sizes

  • Easy to Customize

  • Example Product :Oolah Kaki Sembang

  • April 24, 2017


Pada 2016, aplikasi mudah alih kedai muat turun mencecah lebih 90 bilion, manakala jumlah masa yang digunakan dalam aplikasi di seluruh dunia meningkat kepada hampir 900 bilion jam. Dari perspektif perniagaan, ekonomi aplikasi terbukti lebih lumayan berbanding sebelum ini, membayar penerbit lebih $ 35 bilion dalam pendapatan seluruh iOS App Store dan Google Play.



2017 bakal menjadi satu lagi tahun banner untuk ekosistem app. Berikut adalah sebahagian daripada trend yang paling hangat dari pemain yang paling berjaya dalam ruang:

Aplikasi runcit meroket apabila Black Friday 2016 adalah hari pertama yang pernah menjana lebih daripada $ 1 bilion dalam AS jualan mudah alih dalam talian. Mudah alih menyumbang 44 peratus daripada trafik dalam talian peruncit dan 31 peratus daripada jualan pada 2016. Dalam tempoh tiga suku pertama tahun lepas, masa yang dihabiskan menggunakan aplikasi membeli-belah telah sehingga 52 peratus tahun ke tahun. Tetapi pengguna secara purata menghabiskan lebih banyak masa di peruncit digital pertama, seperti Amazon dan Wish, daripada batu bata-dan-klik apl, seperti Walmart dan Sasaran.


Ruang app runcit dijamin terus mendaki sebagai pengguna menjadi lebih selesa dengan membeli-belah mudah alih dan menghabiskan lebih banyak masa dalam jenis aplikasi. Tetapi dengan pemain digital pertama kini memandu pertuduhan itu, peruncit tradisional perlu terus melabur dalam strategi aplikasi mereka untuk kekal berdaya saing.

Aplikasi live seperti Netflix dan Spotify berjaya kekal di atas lima aplikasi berjaya meraih kutipan keseluruhan 2016. lima aplikasi penstriman termasuk YouTube, Netflix, ESPN, CNN, dan Amazon Video. Selain itu, tiga aplikasi live bahagian mengalami keuntungan hasil besar-besaran di Amerika Syarikat, China, dan UK, membuktikan bahawa pengguna sanggup menggunakan pembelian dalam apl membayar untuk jenis ini perkhidmatan langganan.

Dengan perang antara perkhidmatan streaming video utama giat dijalankan dan hasil melambung secara menyeluruh, pemain hiburan tradisional perlu memikirkan semula strategi mereka ke mahkamah khalayak mudah alih. Netflix memimpin jalan dalam hasil kedai aplikasi merentasi pasaran Amerika Syarikat dan UK, terutamanya didorong oleh diperkenalkan pembelian langganan dalam apl. Orang-orang yang memenuhi kemudahan pengguna mudah alih mereka dengan melihat manfaat bawah talian.

Perkhidmatan perbankan, kedua-duanya dari bank-bank yang ditubuhkan dan yang dibangunkan oleh syarikat-syarikat FinTech bukan tradisional, seperti Venmo, Credit Karma, dan PayPal, menyaksikan peningkatan dalam bilangan orang yang menggunakan aplikasi mereka. Perkhidmatan-perkhidmatan yang lebih baru mempunyai potensi untuk mengganggu model perbankan runcit tradisional, disebabkan oleh kemudahan penggunaan, mudah beli dan faktor sosial. Tetapi bank-bank besar masih membawa jalan: Chase mengambil tempat No 1 di kalangan aplikasi perbankan runcit, dengan hampir 200 juta pengguna aktif bulanan, diikuti oleh Bank of America, Wells Fargo, Capital One, dan Discover.


Pertempuran antara perbankan dan FinTech aplikasi runcit benar-benar akan meningkat seperti yang kita terus melalui 2017. Walaupun bank-bank runcit tradisional mempunyai kelebihan pangkalan pengguna yang sudah lama mereka, aplikasi FinTech sudah mempunyai kaki digital pertama dan dibuat untuk mudah alih mereka di pintu. Aplikasi mudah alih akan terus mengubah perbankan, dan pemain yang paling menyesuaikan diri dengan pengalaman mudah alih pertama akan keluar di atas.

Dan kemudian ada permainan. Pokémon GO akan dikenang sebagai aplikasi yang paling diingati 2016, jika tidak sepanjang masa. Dengan menarik berjuta-juta bukan pemain, ia mencapai tahap kejayaan yang walaupun festival ini menjanjikan beberapa permainan video tradisional atas. permainan mencapai $ 800 juta dalam perbelanjaan pengguna dalam hanya 110 hari (pada akhir tahun 2016, ia telah mencapai lebih daripada $ 950 juta).

pengewangan mengagumkan Pokemon GO pada 2016 menonjolkan daya maju idea-idea permainan novel dalam permainan mudah alih. Seperti yang kita lihat daripada kejayaan yang sejajar Super Mario Run, pemain utama dalam ruang permainan akan perlu untuk menggunakan strategi baru yang menawarkan jenis ini rayuan. Tahap pencapaian ini, bersama-sama dengan lain-lain inovasi dalam VR, menetapkan satu precedent untuk perjudian pada tahun 2017. Ia akan menjadi menarik untuk melihat bagaimana mereka semua bermain di luar.

Tahun ini akan menyediakan perniagaan di setiap industri dengan peluang-peluang baru. Tidak ada memberitahu apa Pokemon tahun ini akan menjadi, tetapi kami menjangka ekonomi apl untuk menyampaikan $ 189 bilion untuk aplikasi penerbit pada tahun 2020.

Contact Us Contact us