:::: MENU ::::
  • Suitable for all screen sizes

  • Easy to Customize

  • Example Product :Oolah Kaki Sembang

  • April 22, 2017
Hari ini saya ingin bercakap tentang aplikasi mudah alih dalam kombinasi dengan perniagaan, dan mengapa anda harus mempertimbangkan membina aplikasi mudah alih untuk syarikat anda sendiri.

Jika anda berfikir bahawa aplikasi mudah alih adalah semata-mata untuk jenama besar seperti Walmart dan Bank of America, anda adalah salah. Lebih dan lebih kecil dan midsize perniagaan mengikuti trend mudah alih, memahami strategi mudah alih yang berkesan melibatkan lebih daripada hanya sebuah laman web mudah alih yang mesra.


Malah, hari ini anda akan melihat bahawa banyak perniagaan kecil anda berinteraksi dengan dalam kehidupan seharian anda mempunyai aplikasi mudah alih khusus mereka sendiri - sama ada sudut kedai kopi atau spa kecantikan di pusat bandar. Syarikat-syarikat ini lebih awal daripada permainan apabila ia datang untuk mengambil pemasaran mereka ke tahap yang seterusnya.

Sekiranya anda masih tidak pasti mengapa ada orang yang ingin membina platform mudah alih mereka sendiri, di sini adalah tujuh faedah atas akan turun jalan ini lebih awal daripada kemudian.

1. Menjadi Kelihatan kepada Pelanggan Sepanjang Masa

Statistics menunjukkan bahawa Amerika purata membelanjakan lebih daripada dua jam sehari (!) pada peranti mudah alih mereka. Walaupun mungkin hanya segelintir aplikasi membentuk sebahagian besar daripada jumlah penggunaan ini, ia tidak mengubah hakikat bahawa setiap pengguna mempunyai untuk membuka kunci, tatal, dan mengimbas peranti mereka untuk aplikasi yang mereka cari. Sebagai "dengan cara yang" boleh menjadi satu kelebihan kepada syarikat anda, kerana minda kita tidak sedar tidak merakam setiap imej dan teks (atau ikon aplikasi yang direka dengan baik!) Ia datang seluruh - walaupun ia berlaku tanpa disedari.
pie chart showing time spent on mobile devices

2. Buat Marketing Channel Direct

Apps berkhidmat banyak fungsi: mereka boleh memberikan maklumat umum, harga, borang tempahan, ciri-ciri carian, akaun pengguna, utusan, suapan berita, dan banyak lagi.
Salah satu faedah terbesar yang mempunyai aplikasi mudah alih adalah bahawa semua maklumat yang anda ingin berikan kepada pelanggan anda - termasuk jualan dan promosi khas - adalah di hujung jari mereka. Melalui pemberitahuan menolak anda mendapat lebih dekat kepada interaksi langsung, dan dengan mudah boleh mengingatkan pelanggan tentang produk dan perkhidmatan anda bila-bila masa ia masuk akal.

3. Menyediakan nilai kepada Pelanggan Anda

Bercakap mengenai maklumat di tangan, bagaimana pula digitalizing bahawa program kesetiaan anda mempunyai di tempat? Bukannya berpegang kepada kad mata-koleksi lama, membolehkan pelanggan anda untuk mengumpul ganjaran mereka melalui aplikasi mudah alih anda. Keputusan? Lebih banyak muat turun dan lebih ramai pelanggan kembali. (Semak PunchMe, sebuah perkhidmatan yang membolehkan anda membuat program kesetiaan telefon pintar berasaskan.)

4. Membina Jenama dan Pengiktirafan

Satu aplikasi mudah alih untuk perniagaan anda boleh menyumbang untuk kesedaran jenama anda. Saya ingin memecahkan topik ini kepada dua aspek, gabungan itu yang akan membuat aplikasi anda pemenang benar:
  • Jenama. Satu aplikasi mudah alih adalah seperti tanda papan iklan kosong. Anda boleh melakukan apa yang anda mahu dengan ia; anda boleh membuat ia bergaya, hip, berfungsi, mengejutkan, atau bermaklumat. Tetapi apa yang anda benar-benar mahu lakukan adalah mewujudkan sebuah aplikasi yang mempunyai ciri-ciri pelanggan anda akan suka, dan pada masa yang sama juga berjenama dan direka indah.
  • Pengiktirafan. Lebih kerap anda boleh mendapatkan pelanggan yang terlibat dengan aplikasi anda, lebih cepat mereka akan cenderung untuk membeli produk dan / atau perkhidmatan anda. Dalam pengiklanan ini dipanggil "kekerapan berkesan": sebagai peraturan ibu jari, pendengaran dan / atau melihat jenama anda kira-kira 20 kali adalah apa yang akan mendapatkan anda benar-benar perhatian.

5. Meningkatkan Penglibatan Pelanggan

Tidak kira sama ada anda menjual bunga atau perkhidmatan spa, pelanggan anda memerlukan satu cara untuk sampai kepada anda. Mempunyai ciri-ciri mesej (atau meja bantuan) dalam aplikasi anda benar-benar boleh membuat perbezaan dalam cara anda berkomunikasi dengan pelanggan anda. Fikirkanlah: OpenTable, sebagai contoh, membina model perniagaan keseluruhan sekitar prinsip ini. Daripada memanggil restoran untuk jadual, anda boleh menempah dengan kurang daripada lima klik pada platform mereka. Sekarang fikirkan mengenainya: Berapa ramai pelanggan lebih suka untuk berkomunikasi dengan anda melalui teks daripada melalui telefon?

6.Stand Out Dari Persaingan

Hari ini aplikasi mudah alih di peringkat perniagaan kecil masih jarang berlaku, dan ini adalah di mana anda boleh mengambil lonjakan besar di hadapan pesaing anda. Menjadi yang pertama di kawasan kejiranan anda untuk menawarkan aplikasi mudah alih untuk pelanggan anda. Mereka akan hairan dengan pendekatan pemikiran ke hadapan anda!

7. Memupuk Kesetiaan Pelanggan

Lepas, tetapi tidak kurangnya, sebab yang paling penting mengapa anda harus mempertimbangkan membina aplikasi mudah alih anda sendiri adalah kesetiaan pelanggan. Dengan semua bunyi di luar sana - kain rentang di tepi jalan, papan iklan, berkelip tanda-tanda, iklan akhbar, risalah, kupon, laman web, banner laman web, iklan Facebook, dan pemasaran e-mel - kita perlahan-lahan kehilangan kesan kami terhadap pelanggan kerana jumlah yang besar pengiklanan di sekeliling kita semua. Ia adalah masa untuk kembali ke membuat sambungan yang benar dan ikhlas dengan pelanggan anda, dan menjadikan mereka seorang kekasih setia produk dan / atau perkhidmatan anda. Saya tidak mengatakan aplikasi mudah alih akan menyelamatkan perniagaan anda, tetapi ia boleh menjadi satu cara untuk tinggal lebih dekat dengan pelanggan anda, dan yang hanya "hujung jari" jauh pada setiap masa.


Layari lamanweb kami untuk anda memiliki applikasi anda sendiri http://robotapps.asia
Contact Us Contact us