:::: MENU ::::
  • Suitable for all screen sizes

  • Easy to Customize

  • Example Product :Oolah Kaki Sembang

  • April 22, 2017
ecommerce mobile app - marketing
Kita semua tahu bagaimana alam pemasaran digital sedang berubah dengan pantas, terutamanya yang berkaitan dengan populariti yang semakin meningkat aplikasi mudah alih. enjin carian yang kerap mengemas kini algoritma mereka, menyebabkan pemasar untuk menyesuaikan amalan mereka, membuat perubahan kepada strategi media dibayar mereka, dan kekal up-to-tarikh pada platform terkini, produk dan perisian yang sedang diperkenalkan ke dalam pasaran.
Dengan semua ciri-perubahan yang berterusan, aplikasi eCommerce khusus boleh mendapati sukar untuk bersaing dengan pesaing lain dalam industri. 

Bagaimana anda dibacakan bunyi, dari semua kemajuan baru yang benar-benar akan memandu keputusan untuk syarikat anda? 

Tidak kira apa teknik-teknik baru anda mengintegrasikan ke dalam strategi pemasaran anda, ia adalah penting untuk mengekalkan beberapa amalan asas terbaik ketika datang untuk platform mudah alih eCommerce anda.

Di bawah ini kita membincangkan beberapa saluran yang kami percaya adalah konsisten cara yang berkesan untuk menjana lead untuk perniagaan mudah alih anda. Kami membincangkan bukan sahaja kepentingan menggunakan teknik-teknik ini, tetapi cara yang paling strategik untuk menjalankan amalan mereka untuk membuat yang terbaik daripada taktik pemasaran anda.

1. SEO

Meningkatkan kedudukan carian anda tidak berlaku dalam sekelip mata. Kita tahu bahawa ia mengambil bulan kerja rajin untuk mula melihat hasil apabila mengoptimumkan platform digital anda. Jadi bagaimana ini kaitan dengan pemasaran aplikasi mudah alih? Walaupun konsep ini masih sama, terdapat beberapa perbezaan dalam membuat sebahagian daripada usaha SEO anda.


Carian untuk apl anda yang besar, jika penonton tahu apa yang mereka sedang mencari. Walau bagaimanapun, bagaimana mereka boleh mencari jika mereka tidak tahu apa apl anda lagi? 

Pemasaran untuk aplikasi mudah alih perlu bermula lama sebelum pelancaran platform sebenar. Ia perlu menambah tarikan dan pengikut pelanggan menjangkakan dilepaskan. kedudukan anda dalam kedai-kedai aplikasi adalah bergantung kepada jumlah muat turun aplikasi yang anda menerima setiap hari apabila ia ditayangkan, dan ulasan yang pelanggan memberikan berdasarkan pengalaman mereka. Anda perlu mengekalkan kerelevanan apl anda, dengan menggalakkan muat turun ini dan mencapai penonton baru.mobile app popularity
Muat Turun
Bilangan muat turun setiap hari diperlukan untuk apl anda ke pangkat berbeza mengikut kategori tertentu. aplikasi permainan percuma lebih berdaya saing untuk mendapat pendahuluan, manakala sesetengah perubatan, kewangan, dan aplikasi perjalanan lebih mudah. Tidak kira industri, anda mahu mengekalkan bukan sahaja kuantiti, tetapi konsisten di kalangan muat turun anda. Mempunyai reaksi awal dengan sejumlah besar muat turun yang besar, tetapi ia tidak akan membuat anda kedudukan untuk tempoh yang lama kecuali trafik yang kekal konsisten.
Ulasan
Cara terbaik untuk mengekalkan kerelevanan apl anda untuk bersaing dengan pesaing dalam pasaran. Ini adalah bergantung kepada kemas kini yang teratur untuk meningkatkan fungsi dan kebolehgunaan platform anda, dan menilai input dari pengguna anda semasa menggabungkan ulasan mereka mengenai cara aplikasi anda berfungsi. Kedai aplikasi memberi perhatian kepada ulasan dan kedudukan yang aplikasi menerima, dan yang boleh memainkan peranan besar ke keterlihatan apl anda adalah untuk pelanggan yang berpotensi. Mendengar maklum balas yang anda terima daripada penonton dan memastikan bahawa aplikasi anda sentiasa berfungsi dengan baik, dengan navigasi mudah bagi pengguna untuk mencapai apa yang mereka perlu selancar mungkin. Menggalakkan pengguna anda untuk meninggalkan ulasan dengan mendorong mereka dengan plug tambahan masuk ke apl anda. Walau bagaimanapun, pastikan ke semasa ia betul untuk tidak mengganggu pengalaman mereka navigasi.

Separuh daripada pemasaran untuk apl mudah alih anda adalah semata-mata dengan mengekalkan pembangunan. Jika anda menyimpan pelanggan anda terlibat dan gembira dengan produk anda, populariti dan pengaruh di seluruh pasaran eCommerce akan berkembang.
mobile apps - reviews

2. Pengiklanan Berbayar

Google sedang berusaha keras untuk membuat pengiklanan dibayar pada mudah alih yang lebih cekap. Baru-baru ini, mereka telah menawarkan banyak atas hartanah kali ganda dalam keputusan enjin carian untuk iklan dibayar, menyebabkan peningkatan besar dalam satu klik melalui kadar. Walau bagaimanapun, pengiklanan pada desktop adalah sangat berbeza daripada pengiklanan di telefon bimbit. Mudah alih memerlukan lebih iklan imej-berat, manakala desktop membolehkan lebih banyak fleksibiliti dengan teks dan kandungan.
Pencarian
Dibayar pengiklanan carian seperti PPC membolehkan anda untuk membuat tawaran pada kata kunci yang penonton anda mencari, dan mempunyai peluang yang lebih baik iklan anda muncul untuk mereka. Tanpa mengira industri, terutamanya untuk eCommerce, anda boleh melaksanakan beberapa ciri-ciri tertentu ke dalam iklan PPC anda untuk membuat yang terbaik daripada kempen anda. Sebagai contoh, anda boleh menggabungkan butang terus untuk muat turun dengan aplikasi yang akan membawa penonton terus ke kedai iOS untuk memuat turun platform anda.


Manakala PPC semakin lebih dan lebih mahal kerana orang berduyun-duyun ke platform pemasaran online akibat pelanggan melayari Internet untuk mencari, terdapat manfaat sebenar dalam taktik pengiklanan ini. Tidak ada cara untuk menyesuaikan iklan anda pada tahap itu dalam hasil carian biasa. Ini adalah alat yang berguna dengan kelebihan yang unik yang SEO, PR dan penyasaran berasaskan lokasi tidak boleh buat.
Paparan
Apabila ia datang untuk memaparkan iklan pada peranti mudah alih, anda perlu menyimpan pengalaman pengguna dalam fikiran pada setiap masa. Anda boleh membuat iklan yang berfungsi dengan baik pada desktop, tetapi ia melakukan perkara yang sama di telefon bimbit? Bagi kebanyakan kempen paparan AdWord, terdapat beberapa saiz banner yang berbeza yang disokong, dan anda akan melihat iklan ini di lokasi-lokasi seperti video YouTube, pelbagai laman web, dan sidebar. AdWords secara automatik mengubah saiz iklan ini, menjadikan mereka disokong pada mudah alih dan juga desktop. Ini adalah mudah jika anda ingin mencapai kedua-dua penonton, tetapi anda perlu menyimpan ini dalam minda semasa proses reka bentuk. Apa yang anda iklan penampilannya apabila ia merosot? Imej dan teks semua saiz semula bersama-sama dengan iklan itu sendiri.


Kadang-kadang ia masuk akal untuk membuat dua kempen yang berbeza; satu untuk desktop dan satu untuk mudah alih. Ini membolehkan anda untuk menjadi lebih banyak teks-berat pada iklan desktop, semasa membuat satu mudah alih yang lebih visual berasaskan. Anda ingin memastikan panggilan anda untuk butang tindakan adalah lebih besar pada mudah alih dan mudah bagi pengguna untuk melihat pada peranti mereka. Sekurang-kurangnya, ini akan membantu penjenamaan anda kerana penonton boleh melihat apa yang anda iklankan, walaupun mereka tidak segera menjadi penukaran.

3. Social Media

Media sosial adalah sumber kuasa yang kami sedang menonton berkembang apabila ia datang kepada iklan. platform berasaskan visual menawarkan banyak pilihan sekarang perniagaan serta aplikasi mudah alih membeli. media sosial menjadi lanjutan daripada perniagaan yang sedia ada, dan aplikasi mudah alih semakin dibawa ke dalam campuran bersama-sama dengan ia. Kedai-kedai dari Victoria Secret dan Percuma People, kepada vendor dalam talian seperti Amazon dan Ebay, semua mempunyai aplikasi mudah alih kini di mana pelanggan boleh membuat pembelian. Mereka memanfaatkan media sosial untuk pelanggan terus dari profil mereka, untuk platform mudah alih mereka, untuk akhirnya kart beli-belah mereka.

Syarikat telah diperbadankan Like2Buy ke dalam banyak profil Instagram mereka. Like2Buy menyusun semua syarikat-syarikat siaran sosial pada halaman web mudah alih, di mana pelanggan titik boleh menatal melalui imej sebelumnya dengan produk mereka, klik pada mereka, dan ia akan membawa pelanggan ke laman web mudah alih mereka di mana titik mereka boleh membeli barang yang mereka lihat. Ia adalah alat yang hebat untuk mengintegrasikan kempen sosial anda ke dalam amalan pemasaran anda yang sedia ada, di samping mewujudkan pengalaman membeli-belah yang lancar untuk penonton anda.

4. Geotargeting

Mengakses pelanggan anda dengan mengetahui di mana mereka berada adalah teknik pemasaran mudah alih yang strategik. Jika anda tahu di mana mereka akan berdasarkan kawasan atau acara, anda boleh menggunakannya untuk keuntungan anda dan melaksanakan beberapa amalan pemasaran berasaskan lokasi ke dalam strategi yang sedia ada.
Geolocation
pemasaran berasaskan lokasi adalah satu peluang besar untuk pemasaran mudah alih e-Dagang. Anda mempunyai beberapa pilihan apabila ia datang kepada siapa dan apa yang anda mahu sasarkan dan jalan di mana anda mahu untuk melaksanakannya. Platform seperti Mosaic membolehkan anda menyasarkan lokasi tertentu seperti pejabat, rumah, kedai, atau blok bandar. Anda boleh memberi tumpuan kepada pameran perdagangan yang berpusat di sekitar industri anda atau berkaitan dengan perniagaan anda dan mempunyai iklan dibentangkan kepada pengguna peranti mudah alih mereka di lokasi tersebut.
Peluang seperti ini adalah cara yang baik untuk mengikat dalam mudah alih dengan pemasaran dunia sebenar. Anda boleh menyasarkan lokasi yang relatif kepada pesaing anda sebagai satu cara untuk mengakses pelanggan yang berpotensi yang berminat dalam produk dan perkhidmatan dalam industri anda. Ini boleh menjadi alat yang sangat kuat untuk menggabungkan taktik pemasaran, dan memandu lebih banyak lalu lintas yang berkelayakan melalui memberi tumpuan kepada kawasan pra-ditetapkan.
mobile apps - geotargeting
Geofencing
Geofencing merupakan alat berasaskan AdWords di mana anda boleh menyasarkan kawasan yang lebih umum. Ini boleh menjadi satu kod zip, kejiranan, atau kawasan sekitar kedai anda. Ia adalah lebih luas, tetapi ia boleh digunakan secara strategik jika ada lokasi umum di mana pelanggan anda akan bahawa anda ingin sasarkan. Anda boleh memberi tumpuan kepada tempat-tempat menarik seperti lapangan terbang, tetapi anda adalah terhad kepada cara tertentu yang anda boleh dengan keutamaan anda. Walaupun ini membolehkan anda untuk mencapai kumpulan yang lebih besar daripada rakyat, ia tidak sentiasa kumpulan hak rakyat semestinya.

Pemasaran untuk perniagaan eCommerce anda pada peranti mudah alih boleh mencabar. Menjaga dengan perubahan tetap dalam teknologi dan amalan semata-mata boleh menjadi satu tugas yang mudah. Walau bagaimanapun, ia tidak semestinya jumlah kempen pemasaran anda melaksanakan, tetapi cara bagaimana anda melakukannya. Untuk menamakan beberapa platform ini strategik memanfaatkan boleh membuat perubahan dalam perniagaan anda, dan pertumbuhan kehadiran anda dalam talian.


Layari lamanweb kami di: http://www.robotapps.asia
Contact Us Contact us