:::: MENU ::::
  • Suitable for all screen sizes

  • Easy to Customize

  • Example Product :Oolah Kaki Sembang

  • April 22, 2017
Pasaran aplikasi mudah alih berkembang lebih cepat daripada beanstalk a. Industri ini adalah besar dan semakin meningkat setiap hari, dan tidak ada akhir di sisi. Expectedly, penduduk pemaju mudah alih telah berkembang pesat, dan bilangan aplikasi mudah alih di pasaran telah mencecah tahap yang baru. Pendapatan yang dijana oleh industri app mudah alih global telah meningkat.
model pengewangan hibrid, seperti iklan dalam apl dan pembelian di-app, dengan cepat semakin popular di dunia perniagaan.
 

Kebanyakan kajian menunjukkan bahawa dalam apl pengiklanan bakal menjadi pemacu utama pertumbuhan mudah alih sejak beberapa tahun akan datang (lihat, laporan IHS Markit dan Forbes Statista ini).

Dalam artikel ini, kami akan menjelaskan mengenai soalan-soalan berikut: 

  • Secara purata, berapa banyak pendapatan tidak aplikasi mudah alih menjana? 
  • Adalah hasil purata benar-benar berkembang? 
  • Apakah cabaran terbesar yang dihadapi oleh industri aplikasi mudah alih hari ini? 
  • Apakah model pengewangan yang paling popular di pasaran hari ini? 
  • Mana yang akan memacu pertumbuhan esok? 
  • Yang model telah hidup lebih lama masa mereka?

Saya akan cuba untuk membentangkan jawapan menyeluruh, disokong oleh laporan statistik dan pendapat pakar.

App Market Mobile Masih Mempunyai banyak Ruang Untuk Berkembang


App Annie melaporkan bahawa pada tahun 2015, industri aplikasi mudah alih yang dihasilkan kekalahan $ 41.1 bilion dalam pendapatan tahunan kasar dan bahawa angka ini akan meningkat kepada $ 50.9 bilion. pendapatan kasar tahunan dijangka melebihi $ 189 bilion pada tahun 2020, menurut Statista. Walaupun angka agak berbeza antara penyelidik, gambar keseluruhan adalah bahawa pasaran adalah jauh dari tepu. ramalan App Annie menyokong laporan daripada Forrester bahawa hanya 46% daripada penduduk dunia akan memiliki telefon pintar menjelang akhir tahun 2016. Ini menunjukkan bahawa revolusi mudah alih yang banyak dibincangkan baru bermula.

Menurut satu lagi statistik Forrester, terdapat jurang yang besar antara syarikat-syarikat terkemuka yang menganggap peranti mudah alih sebagai pemangkin untuk mengubah perniagaan dan syarikat-syarikat yang mengambil kira peranti mudah alih menjadi hanya satu lagi saluran perkembangan mereka. Pada awal 2016, hanya 18% daripada syarikat yang dikaji berada dalam kategori pertama. jumlah ini dijangka untuk lulus 25% menjelang tahun depan.

Pengguna yang berkembang lebih cepat daripada perniagaan. 


Hari ini, Internet mudah alih telah jelas menjadi satu keperluan untuk ramai pengguna. Bagi populariti aplikasi, aplikasi aggregator dijangka bergerak ke hadapan. Ini adalah alat yang menarik kandungan dari pelbagai sumber dalam talian dan menyusun ke dalam satu antara muka yang mudah untuk follow. kandungan yang boleh terdiri daripada berita kepada subjek niche kepentingan. Agregator adalah untuk mereka yang tidak mempunyai masa atau keinginan untuk melawat banyak laman web atau memasang pelbagai aplikasi. Beberapa aplikasi aggregator popular adalah Flipboard, News360, Feedly dan IFTTT.

Aplikasi Aggregator cenderung untuk menjadi kegemaran pengguna apabila mereka adalah mudah atau meningkatkan pengalaman membeli-belah. Sebagai contoh, Facebook telah melakukan ini dengan aplikasi Messenger, yang membolehkan pengguna membaca suapan mereka dan menunggang perintah Uber. 

Platform kaya dan miskin

Dua gergasi aplikasi mudah alih, Android dan iOS, menguasai pasaran telefon pintar global. Satu kajian oleh Gartner mendapati bahawa dengan Q3 2016, 87.8% daripada telefon pintar yang dijual di seluruh dunia adalah Android. Angka ini adalah 3.1% lebih tinggi daripada tahun yang lalu. bahagian pasaran iOS 'adalah 11.5% - 2.5% kurang daripada pada tahun 2015. Walaupun angka ini boleh diabaikan untuk bahagian pasaran sudah besar, pertumbuhan ini sangat berkurangan kedudukan peserta pasaran lain. Windows, yang menyumbang 0.4% daripada semua telefon pintar yang dijual, datang ketiga dalam perlumbaan platform mudah alih, dengan bahagiannya berkurangan 2.5% sepanjang tahun ini.
Apple dan Google mempunyai yang terbesar dan paling popular kedai app. Buat masa ini, ia kelihatan seolah-olah tiada pesaing lain boleh impikan menangkap sehingga pelbagai mereka aplikasi dan beberapa pemaju.
InMobi menganggarkan bahawa 55% daripada pemaju app membuat kurang daripada $ 1,000. Selain itu, satu pertiga daripada pemaju aplikasi di seluruh dunia telah tidak berjaya mencapai 10,000 jumlah muat turun produk mereka. stratifikasi pendapatan adalah lebih ketara di kalangan pemaju Android, manakala pengagihan pendapatan adalah lebih seimbang di kalangan pemaju iOS.The Now and The Future of Mobile App Market.

Dua gergasi aplikasi mudah alih, Android dan iOS, menguasai pasaran telefon pintar global. (Lihat versi besar)


Sejak 2016, lebih 25% daripada pemaju iOS telah menjana lebih daripada $ 5,000 dalam pendapatan bulanan. Hanya 16% daripada pemaju Android telah mencapai feat yang sama.
Terdapat statistik yang menarik pada pendapatan bulanan purata yang diperolehi oleh sistem operasi mudah alih. Forbes menganggarkan bahawa iOS memperoleh purata $ 4,000 sebulan, menolak Android ke tempat kedua dengan $ 1,125 itu. Sangat berbeza, Windows Phone tempat ketiga dengan hanya $ 625.

Walau bagaimanapun, keadaan ini berubah secara dramatik pada 2016. Menurut Statista, aplikasi Windows Phone mencapai harga $ 11,400 secara purata setiap bulan, manakala aplikasi iOS menjana $ 8,100. Android membuat $ 4,900 dalam pendapatan bulanan purata. Walau bagaimanapun, kira-kira 75% daripada pemaju yang paling baik untuk Android. Mereka merancang untuk meningkatkan pendapatan mereka dengan membuat produk berasaskan Android.

Mobile App Spectrum

CPU mudah alih berprestasi tinggi serta menampilkan grafik yang berkuasa, paparan berkualiti dan sambungan Internet yang pantas, telah bertukar telefon pintar ke dalam alat-alat permainan. Menurut laporan oleh App Annie, permainan mudah alih, yang menguasai kurang daripada 50% daripada jumlah hasil aplikasi mudah alih pada tahun 2011, yang dihasilkan 85% daripada hasil pasaran aplikasi mudah alih pada tahun 2015. Angka ini mewakili sejumlah $ 34.8 bilion di seluruh dunia.
The Mobile App Spectrum.
Bahagian permainan mudah alih dalam industri aplikasi mudah alih telah berkembang hebatnya. (Lihat versi besar)
Terdapat peningkatan mendadak dalam masa yang digunakan oleh pengguna dalam kategori aplikasi yang berbeza. aplikasi bukan perjudian telah mendahului perlawanan dalam peningkatan pesat penggunaan aplikasi. Menjelang akhir 2015, pasaran aplikasi mudah alih, menurut Flurry Analytics Blog, mencatatkan tahap yang baru berikut dalam penggunaan app:
aplikasi penyesuaian, seperti pelancar, ikon, wallpaper, dan skrin kunci dan lain-lain aplikasi peranti penyesuaian, mendahului senarai, dengan yang mengejutkan 332% peningkatan dalam penggunaan sesi.
versi mudah alih akhbar dan majalah di tempat kedua, dengan pertumbuhan besar 135%.
alat produktiviti dan aplikasi di tempat ketiga dalam senarai penggunaan, dengan kenaikan 125%.
Gaya hidup dan membeli-belah penyelesaian mencatatkan pertumbuhan 81% dan telah menduduki tempat keempat.
Perjalanan, sukan, kesihatan dan kecergasan utiliti, bersama-sama dengan rasul-rasul dan aplikasi sosial, mendapat 53-54%.
Permainan ternyata menjadi satu-satunya unsur luaran, dengan penurunan 1% dalam masa pengguna.
pengewangan Model
Pada masa ini, terdapat enam popular model app pengewangan.
JUALAN LANGSUNG LINK
Jika aplikasi yang dibayar masih belum dibeli, kemudian hanya screenshot, penerangan dan video yang akan disediakan untuk pratonton. Barang-barang ini adalah bertujuan untuk meyakinkan orang untuk membeli aplikasi dan menunjukkan bahawa mereka akan mendapatkan apa yang mereka lihat. Walau bagaimanapun, ini jenis model menyukarkan pengguna untuk membuat keputusan mereka, yang mungkin menyumbang kepada statistik mengecewakan bahawa tiada aplikasi dibayar adalah antara senarai aplikasi yang telah menjana pendapatan tertinggi. Apl berbayar adalah satu-satunya cepat kehilangan pertempuran populariti, walaupun mereka masih membuktikan kemampuan mereka dalam beberapa kes.
Minecraft Pocket Edition adalah aplikasi yang paling dibayar di Google Play Store. Dikeluarkan secara rasmi pada tahun 2011, Minecraft adalah permainan video kotak pasir, dan ia pergi untuk $ 6.99 setiap muat turun.
Minecraft
Minecraft Pocket Edition (View large version)

FREEMIUM LINK

Di bawah model freemium (gabungan "percuma" dan "premium"), pengguna akan melihat ciri-ciri asas tanpa sebarang kos dan boleh mengakses fungsi lebih kaya untuk satu masa atau yuran langganan. Biasanya, bilangan orang yang sanggup membayar adalah rendah. Oleh itu, aplikasi yang menggunakan model ini memberi tumpuan kepada mendapatkan jumlah tertinggi yang mungkin muat turun.
Banyak dikritik kerana mekanisme berpotensi eksploitasi, model freemium melakukan amat apabila digunakan dengan teliti. Satu contoh yang sempurna adalah Pertembungan Puak-puak.
Clash of Clans
Clash of Clans (View large version)

LANGGANAN LINK


Model langganan adalah sama dengan freemium. perbezaan adalah bahawa pengguna membayar untuk mengakses semua kandungan - bukan sahaja ciri-ciri tertentu. model ini menjana diramal, jangka panjang aliran pendapatan bagi pemilik dengan mengekalkan kesetiaan pelanggan yang tinggi.

Contoh yang sangat baik aplikasi langganan adalah Lumosity, yang mempunyai lebih 50 latihan yang berbeza yang direka oleh ahli psikologi kognitif untuk melatih otak. Lumosity menawarkan kedua-dua bulanan ($ 11.99 sebulan) dan tahunan ($ 59.99 setahun) langganan. Dengan penilaian purata bagi lima bintang, yang datang dari lebih 93,000 pengguna, Lumosity adalah satu kejayaan luar biasa dalam sektor aplikasi langganan.
Lumosity
Lumosity app (View large version)

IN-APP PEMBELIAN LINK

Pengewangan melalui pembelian di-app amat biasa dalam permainan mudah alih, serta pelbagai aplikasi katalog produk, yang mengenakan bayaran perkhidmatan bagi setiap item yang dijual. Model ini adalah sangat fleksibel yang beberapa permainan pergi terlalu jauh dalam menggalakkan pengguna untuk membuat pembelian. Sehingga Februari 2016, kira-kira 1.9% daripada pemain mudah alih membuat pembelian di-app, seperti yang dilaporkan oleh Tech Times, dan jumlah ini semakin meningkat.
Satu contoh ialah MeetMe, aplikasi sosial dari mana pengguna juga boleh membeli barangan dan perkhidmatan tertentu. Dalam MeetMe, anda boleh membayar jumlah tertentu untuk meningkatkan tontonan profil anda. Pemaju menjana pendapatan baik terima kasih kepada model jualan yang jelas.
MeetMe
MeetMe app (View large version)

CROWDFUNDING LINK

Crowdfunding adalah model pengewangan agak muda. Pemaju membentangkan idea untuk aplikasi mereka mahu membangunkan pada platform dalam talian popular, seperti Kickstarter atau Indiegogo, meminta derma. Beberapa projek yang menarik menarik pembiayaan beberapa kali lebih tinggi daripada jumlah yang asalnya diminta, sedangkan orang-orang yang biasa-biasa tidak mendapat mana-mana berhampiran jumlah yang dikehendaki.
Tech startup Shadow adalah contoh ideal. Projek ini mencapai kejayaan crowdfunding mengagumkan, dengan pemaju menjana $ 82.577 dari 3,784 penyokong. Shadow mendekati berasaskan aplikasi ini cabaran crowdfunding untuk perisian sleep- dan impian berkembar dengan menambah tahap eksklusif kepada ganjaran dan projek.
Apabila dihantar dengan kad keahlian Shadow eksklusif, aplikasi ini akan menjadi percuma, tetapi apabila harga meningkat kepada $ 8, ia masih diambil kira-kira $ 20,000 dari peringkat ini sahaja.
Shadow
Shadow (View large version)

SPONSORSHIP LINK

Tajaan adalah model pengewangan agak baru. Pengguna bertindak sebagai penaja pengiklanan dalam pertukaran untuk bayaran. Satu bahagian daripada setiap bayaran pergi kepada pemaju. model ini masih di peringkat awal, dan strategi pemasaran yang perlu digilap.
RunKeeper, dengan komuniti lebih 45 juta pengguna, adalah contoh yang baik daripada model perniagaan penajaan. Ia memberi ganjaran kepada pengguna untuk meliputi jarak tertentu dengan menjalankan atau menunggang basikal. Pengiklan kemudian membayar pengguna. Kredit di sini pergi kepada pemaju kerana tidak memasukkan sebarang iklan menjengkelkan.
RunKeeper
RunKeeper app (View large version)

Pengewangan Melalui Iklan

Ini adalah model pengewangan yang paling popular dan perlu dikaji dengan lebih teliti. Sebab di sebalik popularitinya adalah jelas: Pengguna suka untuk memuat turun aplikasi percuma, dan semakin tinggi jumlah muat turun, lebih besar pendapatan pemaju. Satu laporan yang dikeluarkan oleh IHS Markit menunjukkan bahawa, pada tahun 2020, di-app pengiklanan akan menarik $ 53.4 bilion pada jumlah pendapatan setahun. Yang diterjemahkan kepada hampir 63% daripada hasil pengiklanan paparan mudah alih.
Seperti dalam sektor-sektor lain, beberapa pemaju utama aplikasi berasaskan pengiklanan yang menjana sebahagian besar daripada hasil. Semua pemaju lain terpaksa berpuas hati dengan baki makanan. melaporkan Klick Kesihatan bahawa pemimpin yang tidak dapat dinafikan ialah Facebook, dengan 44.3% daripada semua iklan mudah alih ditunjukkan berada dalam aplikasi Facebook. Orang lain dalam ranking adalah, untuk, Alibaba, Google, Tencent, Twitter, Pandora dan Yahoo.
Syarikat-syarikat yang menjana hasil pengiklanan yang paling tinggi sering berakhir menjadi penaja pengiklanan utama. Trend ini amat penting dalam permainan mudah alih. Vendor terbesar, seperti Rovio, Gameloft dan Disney, mengambil kerja beratus-ratus studio indie kecil, yang mengiklankan produk permainan mereka sendiri dalam permainan kurang popular.

Garisan terakhir

Seperti yang anda lihat, pertumbuhan mendadak dalam pasaran aplikasi mudah alih tidak berhenti bila-bila masa tidak lama lagi. Walaupun persaingan yang semakin kukuh dalam industri, pemaju menerapkan kaedah pengewangan baru dan mewujudkan penyelesaian yang lebih menarik dan berguna untuk pengguna. Sekurang-kurangnya dua model pengewangan baru telah terbukti sangat berkesan, semakin popular dalam beberapa tahun yang lalu.
Tiada model dilindungi di atas boleh dianggap sebagai tidak cekap. Sebaliknya, pemaju dan penerbit telah mendapat kemahiran dalam menggunakan model ini dalam kes-kes tertentu. Sebagai contoh, model langganan hanya berfungsi untuk niche tertentu tetapi adalah yang paling menguntungkan semua. Pada masa yang sama, model freemium, banyak dikritik kerana berpotensi yang tidak bertanggungjawab, menunjukkan keputusan yang luar biasa apabila digunakan teliti, Clash of Clans menjadi contoh yang sempurna. Apl berbayar adalah satu-satunya cepat jatuh daripada memihak, walaupun mereka masih membuktikan kemampuan mereka dalam beberapa kes.
model pengewangan hibrid, seperti iklan dalam apl dan pembelian di-app, jelas semakin popular di dunia perniagaan. Kebanyakan kajian menunjukkan bahawa dalam apl pengiklanan bakal menjadi pemacu utama pertumbuhan mudah alih sejak beberapa tahun akan datang.
Hari ini, iOS dan Android adalah sistem operasi mudah alih yang terkemuka, dan gergasi teknologi Apple dan Google memiliki kedai aplikasi mudah alih terbesar.
Masa akan menentukan bagaimana pasaran aplikasi mudah alih akan berkembang. trend pasaran menunjukkan bahawa pasaran akan terus menjana hasil yang lebih tinggi dan lebih tinggi pada masa hadapan. Jadi, ia cukup jelas bahawa banyak dibincangkan aplikasi mudah alih revolusi baru sahaja bermula.
(da, yk, aa, al, il)
Contact Us Contact us