:::: MENU ::::
  • Suitable for all screen sizes

  • Easy to Customize

  • Example Product :Oolah Kaki Sembang

  • April 22, 2017


Dikeluarkan pertama kalinya untuk sistem operasi iOS Apple pada bulan Disember 2009, game Angry Birds ini telah dibeli oleh orang-orang melalui App Store lebih dari 12 juta kopi. Tidak puas hanya membuat senang pengguna produk Apple sahaja, pencipta Rovio Bergerak yang berpusat di Finland kemudian merancang sebuah versi khusus untuk sistem operasi telefon pintar dan tablet skrin sentuh yang lain, seperti Android, Symbian, Windows Phone 7 dan web OS.
Edisi terbaru dari permainan ketagihan untuk IOS dan Android dari Rovio disebut Angry Birds Rio yang dibuat berdasarkan filem animasi berjudul Rio Fox, dikhabarkan telah dimuat turun sebanyak 10 juta dalam 10 hari pertama selepas dibebaskan. Angka ini termasuk versi percuma dan berbayar yang boleh didapati di App Store, Android Market dan Amazon AppStore.
Setelah berjaya memenangi pasaran telefon pintar dan tablet, Rovio beralih ke PC dan arena game konsol. Angry Birds juga dibentangkan di laman jejaring sosial. Bahkan versi 3D juga bersedia untuk diberikan. Kemasyhuran dalam game, membuat boneka serta mainan dia diburu oleh para peminat. Baru-baru ini, Rovio mengumumkan bahawa penjualan mainan ini telah melebihi 2 juta unit. Kesetiaan dan komitmen dari fans sangat tinggi. Hal ini membuat permintaan untuk produk Angry Birds virtual juga tinggi. Pendapatan dari iklan juga luar biasa. Pada bulan Disember 2010, Ketua Pegawai Eksekutif Rovio melaporkan bahawa syarikatnya berjaya mencipta pendapatan sebanyak US $ 1 juta per bulan hanya dari iklan sahaja.
Awal Perjalanan Rovio

Angry Birds Rio ditubuhkan sejak tahun 2003, masa depan Rovio bermula apabila tiga pelajar Helsinki University of Technology bernama Niklas Hed, Jarno VÃÆ'Ã,¤kevÃÆ'Ã,¤inen, dan Kim Dikert menyertai dalam sebuah pertandingan pembangunan permainan mudah alih yang ditaja oleh Nokia dan HP, mereka berjaya keluar sebagai pemenang dengan real-time multiplayer game berjudul King of the Cabbage World, dari sana trio ini didorong untuk membuat syarikat sendiri yang kemudian dinamakan Relude.
Permainan King of the Cabbage World dijual ke sumea (sekarang Digital Chocolate), yang mengubah judulnya menjadi Mole War dan didakwa sebagai real-time multiplayer game komersial pertama di dunia mudah alih.
Pada bulan Januari 2005, Relude menerima pelaburan pertama dan menukar namanya menjadi Rovio Mobile. Syarikat ini kemudian berubah menjadi seorang pemaju permainan java dan 2D publisher.
Pada bulan September 2005, mereka melancarkan tajuk major pertama mereka, Darkest Fear, dan War Diary: Burma 's first section, dan dengan cepat mendapatkan populariti untuk reka bentuk yang inovatif.



Januari 2006, Rovio dipersunting Pixelgene, pemaju permainan mudah alih 3D di Helsinki, yang bekerja pada projek untuk Digital Chocolate dan Mr. Goodliving pada saat itu. Sekarang dengan kemampuan baru untuk membuat game 2D dan 3D, Rovio menyediakan perkhidmatan pembangunan luar sambil terus membangunkan dan menerbitkan judul-judul mereka sendiri. Mereka menelurkan tajuk Carbok untuk Electronic Arts, dikeluarkan pada bulan Oktober 2006. Tahun berikutnya mereka mengeluarkan Burnout (juga untuk Electronic Arts), SWAT: Elite Troops (untuk Vivendi Games Universal), dan Collapse (untuk Real Networks).
Pada tahun 2008, Rovio telah juga membangunkan Bounce Boing Voyage untuk Nokia N-Gage platform dan menerbitkan Druid Flash dan versi iPhone.
Dalam perjalanannya Rovio mendapati masalah. "Kami tahu kami boleh membuat game terbaik di dunia, tapi masalahnya adalah anda perlu membuat banyak versi untuk menyokong banyak telefon bimbit yang berbeza. Jadi masa dan kos tambahan untuk pembangunan kita terus merosot."
Namun kehadiran iPhone yang dilancarkan pada tahun 2007 menjadi penyelesaian untuk Rovio. Untuk pertama kalinya, pengguna di seluruh dunia boleh men-download permainan dari satu lokasi: Apple App Store. Jadi pengeluar game hanya perlu membuat satu versi dari permainan sendiri, yang bermakna penjimatan kos. Bertekad untuk membuat permainan yang akan dijual di App Store, Angry Birds lahir. Angry Birds sendiri adalah game ke 52 yang dikeluarkan oleh Rovio dan direka oleh pasukan sebanyak 12 orang pada tahun 2009. "Ini adalah permainan yang paling diambil kira," kata Niklas Hed.

Watak Angry Birds dilahirkan oleh game pereka mereka, Jaako lisalo. Idea awal yang disebutkan sangat berbeza, tetapi semua orang suka burung, sehingga diputuskan untuk membuat permainan tentang haiwan. "Setelah saya melihat watak saya suka" tutur Niklas Hed. "Segera, saya merasa bahawa saya ingin bermain game."
Ketika akhirnya dikeluarkan di App Store pada bulan Disember 2009, permainan ini tidak langsung popular. Tapi perlahan tapi pasti Angry Birds berjaya menjadi nombor satu di Finland, diikuti oleh Sweden, kemudian Inggeris pada bulan April 2010. Dari sana kemasyhuran mula berleluasa, termasuk di Indonesia. permainan ini telah berjaya menjadi nombor satu di 77 negara, lebih lama daripada permainan apapun, tips dan cheat bermain Angry Birds terus bermunculan, sebagai tanda makin diminatinya permainan ini.


Layari lamanweb kami di :http://www.robotapps.asia
Contact Us Contact us