:::: MENU ::::
  • Suitable for all screen sizes

  • Easy to Customize

  • Example Product :Oolah Kaki Sembang

  • April 24, 2017


Permainan seperti perkhidmatan membantu meningkatkan pendapatan 'Pokémon Go' di kumpulan berteknologi..

berkualiti tinggi kewartawanan global memerlukan pelaburan.

perbelanjaan App Store Apple pelanggan melonjak 40 peratus pada 2016 - didorong oleh permainan seperti Pokémon Go dan Super Mario Run - untuk memberi rangsangan yang amat diperlukan untuk perkhidmatan pendapatan, pada satu masa apabila pertumbuhan iPhone masih lembap.




berkualiti tinggi kewartawanan global memerlukan pelaburan. Sila berkongsi artikel ini dengan orang lain dengan menggunakan pautan di bawah, tidak memotong & paste artikel. Lihat Dasar Terma & Syarat dan Hak Cipta kami untuk maklumat lanjut. Emel ftsales.support@ft.com untuk membeli hak-hak tambahan.

Pembayaran kepada pemaju aplikasi, selepas Apple mengambil jalan itu, meningkat kepada lebih daripada $ 20bn tahun lepas, kata syarikat itu pada Khamis, dengan pertumbuhan mempercepatkan di China.

"2016 merupakan tahun rekod memecahkan untuk App Store," kata Phil Schiller, Apple Naib Presiden Kanan pemasaran di seluruh dunia.

Dalam beberapa bulan kebelakangan ini, Apple telah meletakkan perhatian pada hasil daripada perkhidmatan dalam talian seperti App Store, iCloud dan Apple Muzik, untuk mengimbangi kebimbangan di Wall Street tentang iPhone, yang menyaksikan pertama yang pernah jatuh dalam jualan tahun lepas.

Namun walaupun jualan unit telah berkurangan, jumlah bilangan orang yang memiliki dan menggunakan peranti Apple terus berkembang, mengekalkan momentum App Store.
berkualiti tinggi kewartawanan global memerlukan pelaburan. Sila berkongsi artikel ini dengan orang lain dengan menggunakan pautan di bawah, tidak memotong & paste artikel. Lihat Dasar Terma & Syarat dan Hak Cipta kami untuk maklumat lanjut. Emel ftsales.support@ft.com untuk membeli hak-hak tambahan.

"Dalam tahun-tahun awal App Store, sebahagian besar pertumbuhan itu didorong oleh asas dipasang yang semakin meningkat bagi telefon pintar dan tablet," kata Jack Kent, penganalisis di IHS Markit. "Tetapi sekarang kerana pasaran matang, ia adalah ketara bahawa kejayaan Apple adalah berdasarkan memandu peningkatan pendapatan daripada pengguna yang sedia ada."

Pemaju, yang dibahagi hasil app 70:30 dengan Apple dalam kebanyakan kes, telah melihat peningkatan pendapatan keseluruhan mereka oleh sekurang-kurangnya 40 peratus pada setiap tiga tahun yang lalu. jumlah pendapatan pembuat aplikasi 'daripada App Store kini lebih daripada $ 60 bilion sejak ia dilancarkan pada tahun 2008, yang penganalisis berkata melebihi pendapatan industri dari Google Play, kedai aplikasi Android.



"Hasil Apple di App Store telah mengatasi keseluruhan industri itu," kata Danielle Levitas, penganalisis dengan App Annie, seorang penyelidik mudah alih.

Di kedua-dua Android dan iOS, jumlah pasaran app meningkat kira-kira 24 peratus pada tahun lepas, Cik Levitas berkata, dengan pengguna membelanjakan lebih daripada $ 50bn.

Mr Kent berkata yang membawa Apple ke atas Google Play telah dilanjutkan sebahagian besarnya disebabkan oleh kejayaannya di China, di mana sendiri Android kedai muat turun Google disekat. "Ketiadaan Google dari China bermakna ia tidak mempunyai akses kepada salah satu daripada pasaran aplikasi mudah alih yang paling lumayan," katanya.

Hari 2017 Tahun Baru menetapkan rekod baru untuk App Store seperti iPhone dan iPad pemilik membelanjakan hampir $ 240m atas pembelian digital, berkata Apple.

Untuk pemaju, dominasi Apple pasaran telah kurang daripada satu kebimbangan daripada kepekatan perbelanjaan pengguna pada sebilangan kecil satu aplikasi yang paling popular, termasuk Pokémon Go, Pertembungan Puak-puak dan Candy Crush Saga, menjadikannya lebih sukar untuk aplikasi baru untuk mendapat khalayak yang menguntungkan, tambah Encik Kent.

Apple membuka lebih banyak sistem operasi iOS kepada pemaju pada tahun lepas, yang membolehkan mereka untuk mewujudkan aplikasi untuk iMessage dan Siri buat kali pertama. Jumlah aplikasi yang boleh didapati adalah sehingga 20 peratus pada tahun lepas kepada 2.2 juta.




berkualiti tinggi kewartawanan global memerlukan pelaburan. Sila berkongsi artikel ini dengan orang lain dengan menggunakan pautan di bawah, tidak memotong & paste artikel. Lihat Dasar Terma & Syarat dan Hak Cipta kami untuk maklumat lanjut.
Selain permainan, yang kekal kategori aplikasi yang paling menguntungkan, Ms Levitas berkata perjalanan dan hiburan aplikasi telah menyaksikan pertumbuhan kukuh pada tahun lepas. Terima kasih di bahagian kepada perubahan kepada terma Apple perdagangan untuk harga app langganan, yang bermakna pemaju mendapatkan 85 peratus daripada jualan jika pelanggan telah membayar untuk aplikasi mereka untuk lebih daripada satu tahun, aplikasi hiburan seperti Netflix dan Spotify telah melihat pendapatan mereka melalui iOS double, menurut App Annie.

Pertumbuhan dalam aplikasi juga mengambil perhatian dari skrin lain, termasuk komputer dan televisyen. Tahun lepas, App Annie mencatatkan peningkatan 60 peratus dalam masa yang digunakan dalam aplikasi berbanding dengan 2015.

"Terdapat perubahan tingkah laku ini," kata Ms Levitas. "Cabaran Apple berterusan untuk memastikan mereka dapat mengembangkan jejak mereka di peringkat global."

pendapatan Apple daripada perbelanjaan aplikasi pengguna, yang mungkin melebihi $ 8BN tahun lepas, dengan sendirinya tidak mencukupi untuk mengimbangi sepenuhnya 12 peratus penurunan dalam jualan iPhone untuk $ 136.7bn pada tahun kewangan 2016 itu. Walau bagaimanapun, pendapatan keseluruhan Services meningkat 22 peratus tahun lepas kepada $ 24.3bn.

Copyright The Financial Times Limited 2017. Hak cipta terpelihara. Anda boleh berkongsi menggunakan alat artikel kami.
Contact Us Contact us