:::: MENU ::::
  • Suitable for all screen sizes

  • Easy to Customize

  • Example Product :Oolah Kaki Sembang

  • April 30, 2017
Berikut adalah beberapa risiko yang berkaitan dengan membangunkan dan melancarkan aplikasi mudah alih anda sendiri dan bagaimana untuk mengatasinya.

Tidak dinafikan bahawa membangunkan aplikasi mudah alih boleh menjadi sangat menguntungkan pada ketika ini dalam masa. Dengan teknologi cara berkembang dan sentiasa menolak ke arah platform mudah alih, menubuhkan asas yang dalam industri aplikasi mudah alih adalah satu langkah yang cukup bijak. Apabila membina aplikasi mudah alih, kebanyakan pemaju menyediakan diri mereka untuk waktu yang lama kerja dan masa pembangunan yang menyeluruh bagi projek itu. Tetapi terdapat banyak faktor yang perlu diambil kira. Jika tidak, anda boleh mendapati diri anda di hujung jalan dengan aplikasi suram, atau yang tidak cukup baik untuk mengisi lubang besar dalam belanjawan anda yang dibuat oleh yang tidak dirancang untuk perbelanjaan.

Kemahiran profesional

Bekerja dengan aplikasi mudah alih sentiasa mencabar, dan jika anda berhasrat untuk bahagian atas aplikasi premium notch, anda akan mendapati bahawa sering kali, anda perlu belajar perkara-perkara baru, atau mempunyai pengetahuan mengenai banyak aspek mengenai aplikasi dan pembangunan aplikasi. Jika projek yang memerlukan anda mempunyai satu set tertentu kemahiran yang anda tidak mempunyai, anda akan perlu menggunakan khidmat yang sedikit projek. Membawa orang dari luar boleh mahal, kerana mereka akan memerlukan gaji penuh tanpa mengira hakikat bahawa mereka hanya menyediakan perkhidmatan terhad tertentu.
Aplikasi mudah alih yang digunakan di seluruh pelbagai jenis platform. Memang benar bahawa kedua-dua mereka menonjol dari orang ramai dengan cara yang sangat tersendiri, tetapi garis bawah adalah bahawa anda perlu untuk membangunkan aplikasi anda untuk sistem operasi yang lebih, dan yang akan melibatkan beberapa kos. Teknologi ini tidak cukup di tempat di mana aplikasi tunggal boleh digunakan merentasi beberapa platform. Terdapat banyak unsur-unsur yang menghalang ini, seperti saiz skrin yang berbeza. Juga, meninggalkan sistem operasi yang lebih kecil seperti Windows Phone atau BlackBerry OS daripada gambar akan merugikan perniagaan anda kerana anda lurus ke atas gutting sebahagian daripada sumber pendapatan berpotensi anda.

Pengalaman pengguna

Sebagai pemaju aplikasi mudah alih, ia adalah sangat penting untuk mempertimbangkan fakta yang pengguna anda akan menggunakan aplikasi dalam pelbagai senario dan mungkin dalam persekitaran yang berbeza. Ini sangat memberi kesan kepada prestasi dan / atau perkaitan apl anda jika anda hanya bentuk sebagai perkhidmatan tegar yang hanya bekerja di bawah satu set tertentu parameter. Tidak mengambil faktor ini ke dalam pertimbangan boleh membawa kesan yang berkesan.

Pelancaran aplikasi

Kebanyakan pemaju app merayu kepada orang-orang seperti Apple dan Google apabila ia datang untuk melepaskan permohonan mereka. Cara terbaik untuk mendapatkan aplikasi anda di luar sana dan mendapatkan beberapa pendedahan adalah dengan menyerahkannya kepada salah satu daripada dua platform, atau kedua-duanya. Sebagai komponen terbesar dua kedai app di dunia, App Store dan Play Store adalah no-brainer bagi kebanyakan.
Tetapi tidak ramai melihat kesan daripada ini. Dengan mempunyai produk anda pada platform mereka, anda bersetuju untuk membina aplikasi anda selepas standard mereka. Ini bermakna anda mungkin terpaksa menangguhkan pelancaran aplikasi atau mengubah keadaan supaya mereka sepadan dasar kedai app ini. Terdapat juga alternatif melepaskan permohonan anda secara bebas, melalui laman web anda sendiri atau yang lain platform perkongsian web.

Pemasaran

Aplikasi anda boleh mempunyai pelancaran yang sangat baik, dan semua mungkin kelihatan besar. Tetapi yang benar adalah bahawa tanpa kempen pemasaran sebagai susulan kepada kejayaan aplikasi anda, ia tidak akan kekal lama. Sebaik sahaja anda melepaskan aplikasi, ada yang mengatakan itulah apabila bahagian yang sukar benar-benar bermula. Dalam senario yang kompetitif, anda perlu selalu menekankan pada promosi, yang mungkin meletakkan penyok dalam bajet anda.


Penyelenggaraan dan semakan

Sama dengan pemasaran, aplikasi perlu penyelenggaraan jika ia akan berkembang maju dalam persekitaran yang anda meletakkannya di dalam. Ini bermakna semakan app dan maklum balas pelanggan adalah satu kemestian, dan mereka adalah penting untuk menjaga app anda berkaitan. Bukan itu sahaja, tetapi pengguna tidak akan mengganggu dengan sebuah aplikasi ketinggalan zaman. Ia telah terbukti bahawa pengguna cenderung untuk melekat pada aplikasi mereka benar-benar suka, tetapi pada masa yang sama mereka tidak akan berfikir dua kali untuk memotong sebuah aplikasi yang tidak merayu kepada mereka lagi. Penyelenggaraan akan membayangkan banyak jam kerja tambahan, tersebar di seluruh jangka hayat keseluruhan permohonan anda.

kesimpulan

Membangunkan aplikasi tidak pernah satu kerja yang mudah, tetapi ramai pemaju melakukannya tanpa benar-benar mengetahui apa yang mereka mendapat diri mereka ke dalam. Ini membawa kepada banyak masalah yang berlaku dalam proses ini, yang menghalang prestasi dan kecekapan aplikasi, serta imejnya di mata awam.

Contact Us Contact us